27 Mart 2013 Çarşamba

SOMONLU MAKARNA

27 Mart 2013





Herkese günaydın..Bu sabah, çok şükür düne göre çok daha iyi hissediyorum da sazı elime alabildim..Günlerden beri üzerinize afiyet bir bezginlik, bir günü sonlandıramayacak olmaya karşı duyulan kaygı,bir basiret bağlanması ki sormayın gitsin..


Sabah 06:30 kalkış,gerek Leyloşun odasında gerek salonda türlü tıynette oyunlar,Teo nun saaat 08:30 a doğru şaşmaz mızmızlanma startı ve çıkana kadar türlü ton ve desibelde ağlaması ( ne hikmetse tam evden çıktığımızda uyuyakalıp okul kapılarında ablayla uğraşırken ''Aman ne uslu bi çocuk bu böyleeee'' övgülerini uyuyor olsa da toplaması...) ben giyiyinirken daha önce giydirdiğim Leyla nın bir taraftan fazla geldiği için giydirdiklerimi teker teker çıkarmaya başlaması,yalvar yakar kandırmayı başarsam da okul kapısına kadar yolda beni sürüm sürüm süründürmesi,okula geldikten sonra da hiç birşey olmamış gibi paşa paşa okula gitmesi şu  son hafta hiç abartısız her gün yaşanan şey..Eve geldikten sonra da  genelde aynı şeyler..Şu hava muhalefeti yıktı bizi,kayda değer birşey yapamamanın üzüntüsü içindeyim..
E akşam olunca da şamrellerden kurtulmak için karı koca salata yemeye başladık.Menü  belli

S A L A T A !!!

:(((((

Aslında seviyorum da bakmayın,kırmızı bibere, çıtır çıtır göbek marula hele ki çengelköy salatalığına taparım..En büyük sıkıntım mutfağıma karşı tavır almış olmam...

 İşin içine mecburiyetler girdiğinde herşeyde olduğu gibi burada da işler değişiyor.. Artık beni heyecanlandırmıyor :(Ona karşı birşey hissetmiyorum..Sadece mecburiyetlerim var..Ne yapacağım belli..Eskiden öylemiydi?
Mutfağa girdiğimde başka biyerlere giderdim adeta..Bir taraftan pişirip bir taraftan hayallere dalanlardan değil, pişirirken pişenlerdenim ben..yaparken sadece yemeğin lezzetine odaklanırım..



Şimdi gir mutfağa,doğra olan biteni karıştır gitsin, birkaç light sos keşfettik de en azından otumuzu şenlendiriyoruz bari.. :)

Neyse, dün gece J nin nicedir istediği somonlu pastasını yapayım da sevinsin gariban dedim,zira  hergün,''bu hafta yap n oolur, bi güncük salata yemeyiverelim'' kabilinden sözler döşeyip çıkıyordu evden..

Somon ağır bir tat..Ben her zaman bundan şikayet ederim maalesef..Ama  şimdi araştırdım baktım ki bir de ne göreyim  A,B12,D Vitaminleri  ve Omega 3 yağ asitleri bakımından ve DHA içeriğinden ötürü çok kıymetliymiş meğer şu bizim Leyloşun deyişiyle ''pembe balık''
Kalp ve damar hastalıklarının önlenmesinde ve cildin genç kalmasında çok önemli olan  Omega 3 yağ asitlerinin  yanında DHA da beyin  ve sinir sistemimiz için çok önemliymiş ve hafıza güçlendirici  etkisi varmış öğrendiğime göre..

Eğer ''Amaaaaaaaannnnnn boşşşşver kalorileri dediğiniz ve farklı tatlara açık olduğunuz bir gününüzdeyseniz, yukarıdaki vitaminler de cepte .... buyrun deneyin derim ben..

Gelsin tarif:

Büyükçe bir üçgen fileto somon
1 baş soğan
2 diş sarımsak
1 çorba kaşığı yağ
yarım limon kabuğu rendesi,ekşi tat severseniz biraz da suyu
bir tutam ince kıyılmış  maydonoz
yarım paket  yeni haşlanmış makarna  :)) (penne gibi iri şekiller daha uygun bize göre)

azıcık yağda  sogan ve sarımsağı soteleyip küp doğranmış somonları ilave ederiz,karamelize olmaya başladıklarında altını kapatıp limon kabuğu rendesini isteğe göre suyunu ve maydonozu ilave ederek karışımı elde ederiz sıcak sıcak makarnaya ekleyerek servis yaparız..

Siz somon yaptığınız zaman ne ile takdim edersiniz? Mönünüzü nasıl hafif tutarsınız ?Sizlerden de tarifler bekliyorum ....


afiyetle....









3 yorum:

  1. İzleyici butonu eklememişsiniz belki takipciniz boylelikle artar:)) tv de izledim ve merak edip geldim :) ayarlardan yorum bölümü ile ilgili ayarda yapsanız iyi olur. Dogrulatma rakam ve harfleri cıkıyor buda yoruncuları yoran birsey. Sevgşler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba :) ben sanal alemle haşır neşir olmaya başlayalı 4-5 hafta oldu desem...bu nedenle de izleyici butonu derken kastettiğiniz nedir acaba?anlayamadım..ama anlatırsanız, eklemeyi de isterim doğrusu...

      merak edip gelmenize çok sevindim..hoşgeldiniz..

      yorumlar bölümünü becerim doğrultusunda halletmeye çalışıcam..sevgiler benden..

      Sil
    2. şimdi baktım ve anladım..benim izleyici butonum aşağıda..fazla aşağıda kalmış yukarı alıyorum onu..öneriniz için de teşekkür ederim :)

      Sil