16 Mart 2013 Cumartesi

DOĞUM ( 2 )




Son iki aydir bastiriyorum doktoruma 12.12.12. olur mu diye.Beyefendi erken gelmek istemezse olur diye yanit verdi son kontrolumde.Buna istinaden annemi evden toparlayip buraya getirdik, Yemek listeleri...alis verisler...temizlikler...Son hazirliklar da tamam.

Sallana yuvarlana, kusa bogure bir hamileligin daha sonuna geldigim icin kivancli,heyecanli,ve fakat hormonlarla dopdoluyum.Ne dusunsem aglayasim geliyor.

Pazartesi son kontrolu de atlatip kendimi eve atmak,bir dus alip deliksiz son uykularimdan biri uyumak istiyorum ki.... O da ne?
"Carsamba di mi?"diye emin olmak icin sordugum soruma doktorum
"Himmmmmmmm bana sorarsan 1 hafta daha tatlim...Ama eger ciger gelistirici vurulup alalim dersen,sana kalmis."
(Ne?Ha evet ciger gelistirici...Vuralim tabiii hemen alalim hatta...)
"Nasil? Ama hersey  yolundaydi? diye bir itiraz sesi yukseliyor benden.
"Yolunda olmasina yolunda tabii,ama erkek bebekler biraz daha hassas oluyorlar,onun icin soyledim bunlari."
"Peki ne zaman olur?"
" 16, 17, 18, gibi...Ne dersin?"
Sanki yaz tatili icin otel rezervasyonu yaptiriyorum.Bu bana Leylos ta da cok garip gelmisti.
"17" deyip kapatiyorum bahsi
"Ben yine spinal anestezi olacagim dimi?diyorum rahaaat rahat.
"Aaaa, aslina bakarsan genel anestezi cok daha uygun ikinci operasyonlar icin.Cunku ilk operasyonda diktigimiz yerlerdeki yapisikliklari acmak icin bizim rahat bir ortama ihtiyacinmiz var.Sen de tamamen uyuyor oldugun icin cekistirmeleri hissetmezsin. Seni tedirgin etmemis oluruz.Stress yapmazsin bosuna."

C E K I S T I R M E K ???!!!!

Bebegi yavaaaasssca icerden alip gaaaayet hassas bi sekilde... Boyle degilmiydi bu yahu?Ne diye cekistiriyoruz?Neyi paylasamiyoruz?Ne gerek var buna?
Birden gozumun onune " bebek bezle-doyur-uyuyama" ucgeninde bakimsizliktan mutevellit keloidli zavalli yara izimin cart diye uzerinden bir nester darbesiyle yeniden kesilisi geliyor.
Allaaaaahhhhh!!!! Sanki canim simdiden aciyor.Gozlerim kisilip aciliyor.Ayni  yerdeyiz.CEKISTIRMEK...

Caresiz derin bir nefes alip "Peki!" diyorum.Tekrar hamile kalinca cok memnun kaldigim doktorcugumun izini surup solugu yeniden onda almistim, biraz da bu yuzden nazlanarak ekliyorum:
"Leyla da sonda takmayalim diye yalvarmistim,siz de kabul etmistiniz. Bu defa da....?  lafim camasir ipinde asili kalir gibi kala kaliyor.
" Tatlim , dedim ya senin tam anlamiyla bana teslim olman lazim. Bagirsaklarin tamaaaamen bos olsun ki rahat calisabileyim."

NE? HEM GENEL ANESTEZI HEM SONDA MI?
Emin ol, su anda senin yuzunde beliren muzip ifade belirdi onun yuzunde de.

:)

Sanki bebegi aldiktan sonra yerine bir de Tac Mahal konduru verecek....


offfff peki.....Ama uyuttuktan sonra taksinlar bari....


bu kez o "peki" diyor...
...

Arabada yol boyunca agliyorum.J, annem,beni teselli etmeye calissa da olmuyor.Agliyorum eve gelene kadar.Hem tarih uzadi, hem de kafamda ozellikle son aylarda canladira canlandira bitiremedigi.  2,ameliyat kurgum da tamamen degismis oldu,hem de su  salak sonda cikti ortaya offf....

Zehir ediyorum obir haftayi herkese.J beni bu haftanin sonunda terketmedigi icin,gercekten seviyor beni diye dusunup kikirdiyorum da su annemin tum kaprislerini sefkatle kucaklayisina bir turlu anlam veremedigim icin oturup bir posta da bunun icin agliyorum.Gozyasi bol nasil olsa...

Gunler geciyor bir sekilde ve biz 17 Aralik sabahi Teo yu almaya gidiyoruz hastaneye maaile...Bu arada kizimi okula birakma rutinimden vazgecmedigimden,kucuk elini avucuma alip, onu yol boyunca (okul eve 100m uzaklikta :) )nasil duygularla goturup,kapida nasil  ( son kez mi ? )koklayacagimi canlandirip, hepsinde de salya sumuk agladigim yolculugumuz maalesef " Mummy kucaaaana aaaal!! " serzenisiyle baslayip, yol boyunca pazarlik yaparak ve  kapiya gelince de henuz olusturulma asamasinda olan christmas tree nin gorulmesiyle beni kaale bile almadan hoplaya ziplaya iceri kosmasi ile son buluyor.

Uzgun muyum? hayir...Saskin miyim? Evet...

Puslu  bir kiz gunu.Insallah yarin bebegi cikarirken bari gunesli olsa?!

Yine ayni seyler...

Arkasi acik, garip,kucuk  desenli, pek zevksiz ve pek havadar ameliyat onlugum.
Ikinci zat_i muhteremin de turlu pozisyonlarda kalp atislarini duyma calismalari
Annemin babami israrla odaya dave t edip,dugun kasetimizi seyretmeye cagirir gibi sevkle, bebegin kalp atislarini duymaya tesvik etmesi. ( Yorgan alti havadar halimden utanip uflayip puflamami hiiic kimsenin farketmemesi.

Eveeeet yine ayni araf...Allahim sen yavruma kavustur diyerek giriyorum ameliyathaneye.Daha dogrusu karga tulumba birakiliyorum.Tekerlekli sedye uzerinde,kafasi boneli,ortasi bombeli yorgandan mutevellit varligim,yorganin da uzerinde bulunan, acilmamis paketinde _gicir_ sondamla sonderece hazirim partiye...
Arada gelen giden sondaya el attiginda,yorganin altindan cikan elim curmumden beklenmeyen bir ceviklikle sondami geri kapip, kibar bir ses tonuyla "sey, onu beni uyuttuktan sonra takacagini soyledi dr. hanim..."
Sanki ben isteyip yalvarmamisim da,o boyle uygun gormus gibi... :)

Ogle arasi....In cin top oynuyor..Doktorumun yuzunu  goren de cennetlik zaten...

Az ilerdeki odanin icini goruyorum kafami biraz uzatirsam..Orada inleyen  yorganlar ilisiyor gozume...Evet!Orada da ayiliyoruz herhalde...

O vaziyette 15 dk kadar beklerken,tavan manzarasi fonunda gereksiz dusuncelere dalmak uzereyim ki,Genc bir doktor,henuz yesillenmemis,
 "Bu ne? "diye soruyor karsida beliren hemsireye.Sanki ben orada o  komik vaziyette kanli canli karsisinda durmuyor da bir kolinin icindeymisim gibi muamele yapmasi canimi sikiyor.pin pon maci izler gibi bi ona, bi ona bakiyorum ben de ..
." 2 ye, 3 e hasta alinmayacak..Sukru Bey soyledi...."diye kiziyor.Karsi odadaki hemsire:
 " Ama Sukru Bey dedi oraya koyun diye!" diyor.
"Hayir olmaz oyle sey, ara da sorsana!"diye usteliyor dr.
" Ben arayamam su anda .............." anlamadigim birsey soyluyor.
" Ya ogle yemegi vakti degilmi zaten, bosversene gel yemege gidelim?"diyor ve gidiyorlar.


Sessizlik...\

Agliyorum...Paket muamelesi gordugum icin.
Agliyorum...Birazdan uyuyacagim ve parti baslayacak.Basina gelecekleri bilerek tekrar bunu yapmak gercekten cok garip.Oyuzden su cogul gebeligi atlatip bebelerine kavusmus arkadaslar, evet zor isiniz ama belki de sansli oldugunuz noktalardan biri mi su hepsini bir arada halledivermek?

Bu kez evet aglayarak basliyorum ameliyata.Kendimi cok kotu hissediyorum beni baglarlarken.Omzumu soyup o soguk demire yerlestirirken,o  gercekten de cizgi filmlerdeki gibi buyuk igneye bakarken..
Kurbanlik koyun hissiyatim kocaman ignenin icindeki kirec beyazi seyin damar yoluma aktarilmasiyla derin bir sessizlige ve karanliga birakiyor yerini.

...

Aman Allahimmmmm en yogun regl sancisini carp 10.000 ile...Karnini az once yarmis gelmis acisini da ekle...Beni koridordan itekleyerek getiroyorlar,acilari ve sesleri cok guzel hissedebiliyor ve fakat kendimi kipirdatamiyorum kipirdayabilsem bildigim butun kufurleri siraya dizip olani kovalardim zaten,konsept bilerek boyle olusturulmus anladigim kadariyla.Hissediyor, kilini kipirdatamiyorsun! E guzel...
Kulaklarimda J nin sesi:
" Hayir! O odayi begenmedi Neslihan.O bu odayi begenmisti...Madem  problem var sectigimiz odada burasi olsun o zaman..sozleriyle sedyenin yonu degistiriliyor..

Canim nasil yaniyor,icim sokuluyor acidan belimden asagisini tasa tutmuslar sanki..Bebegimi getiriyorlar, J kikirkidiyor yanimda...Bir tane suratina patlatasim var.. nedense butun hincimi ondan alasim var ..Sadece dudak hareketlerimle

C - O-K          A-C-I-Y-OR ! ! ! diye kodlayabiliyorum ama anlayan dinleyen kim,herkes gecicek birazdan diyor...bebekte gozler....

Evet,onca acinin,kirmizinin, cumbusun ortasinda ben de sukrediyorum tabii,o kadar guzel ki...



Hiç yorum yok:

Yorum Gönder