16 Mart 2013 Cumartesi

FIRINDA SEBZELİ BALIK


 
11 Mart 2013

Efendim iyi haftalar dileyerek yağmur,güneş,rüzgar kararsız bir günün akşamından hepinizi selamlıyor, çocukları uyuttuğum için de zonklayan ayaklarıma inat bi taraftan da sırıtıyorum..:))

Bu haftaya ne zamandır yapmak isteyıp de bir türlü deneyemediğim sebzeli balıkla başlamak istedim.. Lakin ne Teo ne Leyla bu fikri tasvip etmediler ki ikisi de daddy eve sağ selamet girene kadar stereo mızlandılar..E hal böyle olunca da saat sekizden sonra giriştim hazırlıklara..

Şöyle bir kafamı topladım bana hangi malzemeler gerekli kabilinden, sonra şimdiye kadar J nin hazır yemek kataloğundan tanış olduğumuz sebzeli balığımızı yapmaya sıvadım kolları...
Gelsin malzemeler:

Bir büyük üçgen somon fileto  ( ya da başka büyük balık)
1 soğan
2 kırmızı biber
2 uzun saplarıyla beraber  taze sarımsak
pesto sos (isteğe bağlı)
4te3 limon kabuğu rendesi
1 çorba kaşığı zeytınyağı
tuz , karabiber

Ben somon yerken hep ağır gelişinden şikayet ederim ve çok uzun zamandır keşfim U şeklinde dilim somon almıyorum neden mi, çünkü U nun uçları belığın karnına denk geldiğinden o uçlar acaip yağlı gelirdi bana..ben çareyi kuyruk bölümünden irice bi üçgen fileto çıkarttırarak buldum bu bulusumdan da cok memnunum..deneyin bana hak vericeksiniz...

somonlarımı  fırın kabımı yaglayıp uzerine yatırdım..üzerine pesto sos sürüp lımon kabuğu rendeledim,hafifçe tavada çevirdiğim soganı ve kırmızı biberi, sarımsağı ekledim ve üzerini iki kat folyo ile kapladım ve onceden ısıttığım fırınıma 30 dk için yolladım...

sonuç mu?

İlk deneme icin  biz çok beğendik,Leyloş olmasa biz biraz da green curry  paste ekler biraz Thai usulüne çevirirdik işi...ama böyle de çok güzel oldu..

                                               Görüntü o kadar iyi değil ama?! olsun...buyrun...

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder