16 Mart 2013 Cumartesi

BROKOLİ ÇORBASI



7 Mart 2013

Hepinize gunaydinnn :)

Birinin burun akintisi sadece geriye ama .., birinin hiriltisi devam ediyor…antibiyotik kullanmama konusundaki israrim burada yerini teslimiyetcilige mi birakmali?…geniz akintisi artti sanki bugun…birinin sumugu daha mi yesil ?!!..seklinde yaklasik bir haftadir her basladigimiz gunun sabahinda yukaridakiler ve benzer cikarimlar yaparak  ve gun asiri doktoru arayip verdigimiz kararlari bir anda iptal edip  ters u donusleri ile  baska yontemlere basvurarak  gectiginden ,ozellikle son iki gundur mutfaga girdim sayilmaz, soyle bi  kapidan  uuuuradim :)

Boylelikle uyduruk yemeklerimden bizim ennnn cok sevdigimiz brokoli corbamizi suracikta sizlerle paylasmayi bir borc bilirim ki  annedir,vakti olmaz,hani cani yemek yapmak istemez bi kurtarici olarak sebze sever bi aileyseniz ve cocuklar da brokoli canavasi ise bizim Leylos gibi, afiyet olsun derim ne diyim?..
yalniz bu biraz agir bir corba aslinda ..icinedeki krema ve cheddar peyniri yuzunden..ben misafirlerime yaparken krema ve  cheddar cheese kullaniyorum ama evde Leylos da yiyecekse sut kullanip patatesi bol tutuyorum ve eski kasar kulaniyorum azicik..

efendim soyle ki:

bir buyuk brokoli
2-3 kucuk  patates
Bir buyuk sogan 
Bir paket krema
1 kibrit kutusu kadar (yada istediginiz kadar ) cheddar peyniri ya da eski kasar peyniri ( ben  sutasin kini oneriyorum )
Tuz-karabiber (yeni cekilmis mumkunse)
Brokoliyi  budayip Afrika agaclari gibi hafif govdeli olacak sekilde parcalara ayiriyoruz ve  yikiyoruz,patatesleri soyup yikayip dorde bese boluyoruz,sogani soyup dorde boluyoruz ve tencereye yerlestiriyoruz, malzemelerin uzerini gececek kadar kaynar su ekleyip 25-30 dk kaynatiyoruz.hafif sulu olacak gibi suyunu suzuyoruz (sebze suyunu dokmeyin,naparsiniz bilmem ama yazik olmasin o vitaminli suya ! siz biseyler bulursunuz artik )bir paket kremayi  da ekleyip blender denen o sevgili kurtariciyla bir guzel parcaliyoruz,pruzsuz yapiyoruz, bu bolumde devreye cheddar peyniri giriyor ki agir bir tadi da vardir..J boyle taptigi icin bu corbaya, biz boyle yemeye alistik cok da seviyoruz..tuzunu  karabiberini ekleyin denemek isterseniz de once bir corba kasesine kendi corbanizi kurban edin eski kasar peynirle baslayin ilk denemede bence  .. krema yerine sut kullanirsaniz biraz teryagi da ekleyebilirsiniz..biz corbalari koyuuu kivamli severiz,siz yapinca bu ne boyle lapa gibi demeyin, e sut ekleyin...  :)

Iste boyle,bu yapimi cokkkk basit tadi iddiali tarifi umarim dener ve begenirsiniz..ben yeni bir tarife bakarken malzemeleri gozden gecirip bunlar birlesince nasil bir tat olusur diye Rataouille misali duslerim kafamda begenmezsem de hiiic baslamam..siz de benzerini yapin sonra ugrasip didinip yapip da begenmeyince vay delikiz yaktin bizi zilgitlarina girismeyin...

:)


AFIYET OLSUN…


Fotograf da koymayi dusunuyorum lakin bebeklerden su an  fotograf cekemiyorum zira Leyla kamerayi gordugu yerde uzerine atliyor ,damarlarinda bir dugunsalonu fotografcisi  kani dolasiyor adeta :)
Foto sonra anlayacaginiz…



                                                      saatler sonra, buyrun fotoyu da...

3 yorum:

  1. Neslihancım Bir brokoli sever olarak sadece yoğurtlu salatasını yapıp yiyordum...utanarak söylüyorum çorbasını hiç denememiştim..Tamda bir denesemmi acebaaa dediğim zamanda sen tarifini paylaşmıssınşNe kaddar mesut bahtiyor oldum anlatamaaam Hemşireem:)))Vallahide çook pratik ve kolay hemide çoook lezzetli(tabi brokoli severler için,şayet ğökhan ağzına bile sürmedi sevmediği için o ağaçsı familyadan ğelen sebze türünü:))ama Ervayla ben bayılarak içtik:))Küçük bir not:Ben haşlarken sebzeleri az suyla haşladım,süzmedim sonra suyunu,o suyla blendırdan ğeçirdim..Tam süzme mercimek kıvamında oldu sütüde eklieyince...
    Tekrar teşekkürler canım bu pratik ve lezzetli tarifi bizimle paylaştığın için...

    YanıtlaSil
  2. Nefis gorunuyor kuzencim, acim da valla canim cekti eline saglik :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. kuzencim bilirim sen de seversin corbalari..az kalorili olanlarindan yanina bir kac dilim de kitir ekmekle seve seve kabul edersin bir ogun gecirmeye tipki benim gibi..bu corbanin kalorisi de az..deneyin bakalim,begeneceginizi umit ediyorum..afiyet olsun..:)))kuzuya da...

      Sil